Skip to main content

Sobota 13. 3. 2021 

13. 3. 2021 – Sobota

Paríž 19:00 /**Stream – záznam

DUO forteCELLO FR

Kombinácia violončela a klavíra je esenciou Festivalu peknej hudby, vznikol totiž ako festival violončelový. Z množstva krásnej hudby napísanej pre toto obsadenie sa manželský pár violončelistky a klaviristu, žijúci v Paríži, sústredí na domáci a španielsky repertoár.


Program:

  • Frédéric Chopin
    Nocturno op. 9 pre violončelo a klavír
  • Johannes Brahms
    Sonáta č. 2 F dur  pre violončelo, op. 99 pre violončelo a klavír

  • Astor Piazzolla
    Angel Triptych
  • Frédéric Chopin
    Introdukcia a Polonaise brillante, op.3 pre violončelo a klavír
  • Camille Saint-Saëns
    Danse macabre pre violončelo a klavír

  • Anna Mikulska-Argenty
    violončelo

    začala svoje hudobné štúdiá na hudobnej akadémii v rodnom Krakove ako šesťročná. V roku 2007 pokračovala na École Normale de Musique v Paríži v triede Paula Juliena. Cenné rady obdržala od významných violončelistov ako sú Anner Bylsma, Arto Noras, alebo Franz Helmerson. Od roku 2005 účinkovala sólisticky v rôznych orchestroch, komorných súboroch, ako sú Krakovské kráľovské kvarteto, v roku 2009 založila kvarteto Volubilis, s ktorým spolupracuje dodnes. Zúčastnila sa turné svetoznámeho huslistu Nigela Kennedyho v prestížnych sálach ako sú Berlínska filharmónia, Royal Albert Hall, Southbank Centre, alebo Kongresový palác v Paríži. Od príchodu do Francúzska pravidelne spolupracuje s orchestrami v Limoges, v Limousinea Sanxay. Od roku 2012 sa špecializuje na komornú hru v rôznych ensembloch ako Duo Fortecello, Trio Gatti, Duo Slavo, kvarteto Volubilis. Jej prvé CD „Cello and Piano Word Tour“ vyšlo v roku 2015, druhé, nazvané „Soul of Nations“ je z roku 2018 u vydavateľstva KSN. Absolvovala viaceré európske a americké turné i koncerty v Číne. Od roku je podpredseníčkou festivalových komisií vo francúzskych mestách Vienne a Gartempe, od roku 2017 je aj členkou festivalového výboru Festivalu Pabla Casalsa v španielskom Prades.

  • Philippe Argenty
    klavír

    vstúpil na hudobnú akadémiu v roku 2000 a v roku 2003 odišiel do Paríža s cieľom orientovať sa na štúdium klavíru. Po dvoch rokoch štúdií vstúpil na konzervatórium Superior de Musica v Barcelone do klavírnej triedy Stanislav Počekina. Na tejto škole obdržal diplom i najlepšie možné ohodnotenie za interpretáciu Lizstovho druhého klavírneho koncertu. V roku 2005 bol ocenený druhou cenou na Grand Concours International de Piano v Paríži, Cortotovej sále. Od roku 2004 účinkoval vo Francúzsku, Nórsku, Českej republike, Maďarsku, Taliansku, Španielsku, Andorre ako sólista, alebo komorný hráč. V roku 2011 uskutočnil koncertné turné s barcelonskym orchestrom ConjuntXXI s Lizstovým klavírnym koncertom. Medzičasom je pozývaný na viaceré festivaly vo Francúzsku a ďalších krajinách. Ako sólista a člen najrôznejších komorných formácií / DuoforteCello, Trio Gatti, sláčikového kvinteta apod. Od roku 2016 je členom Non Stop Tango Trio, ktoré propaguje argentínske tango po celej Európe. V súčasnosti Philippe Argenty venuje veľa energie organizovaniu festivalov a koncertných sérií ako Musiques en Clein, Concerts aux Chateaux, Jeudix ed Classic Montmorillon, Les Clés du Clasique a takisto ako člen festivalového výboru v španielskom Prades. Pôsobí taktiež ako člen porôt, napr. Festival ART DUO v Prahe, v minulom roku absolvoval turné po USA a Ćíne a podieľa sa na rade ďalších aktivít.


Pošli odkaz prostredníctvom


Späť na Archív

Čítať ďalej

Piatok 12. 3. 2021 

12. 3. 2021 – Piatok

Udine 20:00 /**Stream – záznam

Nicola Bulfone IT

Nicola Bulfone mal byť súčasťou projektu Hummel & Beethoven spoločne s Quartettom Istropolitana. Keďže spoločné hranie, ani skúšanie nebolo a ani nie je zatiaľ možné, pristúpili sme k obmene programu. Poskytli sme mu priestor v sólovom recitáli, ktorý je venovaný hlavne súčasnej hudbe. Je milé, že Nicola pridal aj spomienku na Romana Bergera v podobe jeho klarinetového Impromptu. Osviežením je krátky kus z pera kráľa talianskeho bel-canta Geatana Donizzetiho.

Program:

  • Gaetano Donizetti
    Studio Primo pre klarinet sólo – Allegro

  • Sigfrid Karg-Elert
    Sonáta pre klarinet sólo, op.110, 1925
  • Harald Genzmer
    Sonáta pre basklarinet sólo, 1984
    Moderato
    Presto
    Tranquillo
    Vivacissimo
  • Roman Berger
    Impromptu pre klarinet sólo, 2014


NICOLA BULFONE
klarinet

bol klarinetstom, basklarinetistom a hráčom na basetový roh v mnohých orchestroch, ako orchester milánskej La Scalla, Teatro Giuseppe Verdi Orchestra Trieste, Teatro La Fenice, Teatro San Carlo Naples, San Remo Symphony Orchestra. Účinkoval na mnohých festivaloch, ako Paris St. Germain, Musica Viva Munich, v Ludwigsburgu, Miláne, Benátkach, Klagenfurte, Middelburgu, Novom Sade, Ľubľane, Novom Sade, Rugene, Bratislave, Mexico City, Budapešti, Porte, Algiers… Ako sólista spolupracoval s mnohými orchestrami – Slovenská filharmónia, Rossini Festival Orchestra, the Udine Chamber Orchestra, the Orchestra Sinfonica del Estado del Mexico, the Udine Philharmonic Orchestra, the Orquesta do Norte (the Orchestra Sinfonica del Friuli – Venezia Giulia, the Sophia Philharmonic, Bjalistok Philharmonia, Rijeka Chamber Orchestra, Vogtland Philharmonie, Krasnojarsk Orchestra, Minsk Orchestra atď., Ako pedagóg vyučoval na mnohých majstrovských kurzoch v Lucce, Tarvisiu, Gorizii, Ostrave, Krasnojarsku, Apolonii, Rige, Daliane, Pekingu… Nahráva pre rozhlasové spoločnosti SWF, RAI, ORF, BR, SDR.. Nahral tri CD pre spoločnosť Agora, obsahujúcu tvorbu pre dva klarinety a orchester Carla Paesslera.


Pošli odkaz prostredníctvom


Späť na Archív

Čítať ďalej

Piatok 12. 3. 2021 

12. 3. 2021 – Piatok

Bratislava 18:00 /**Stream – záznam

„HOMMAGE à ROMAN BERGER“

Z koncertu na oslavu Majstrovej 90-ky, plánovanom na minuloročný júl, sa stal koncert spomienkový. Roman Berger nám bude chýbať – ako umelec i ako človek. Koncert z Cikkerovho múzea v Bratislave nám predstaví malý prierez jeho komornej tvorby, tak z rokov šesťdesiatych, ako aj z posledného obdobia.


Program:

  • KORCZAK in memoriam FRAGMENTY pre sláčikové kvarteto
    Vigoroso
    Comodo ma essattamente grazioso
    Dolcissimo
    Lento
    Lento dolente
    Tranquillo
    Marche funebre
  • Torzo – Prelúdium pre klavír 
  • Päť veľmi krátkych skladieb pre klavír, 1959
    Rubato e pesante
    Gentile
    Semplice
    Molto espressivo, caldo
    Poco capriccioso

  • Allegro frenetico pre violončelo sólo

  • Impromptu pre klarinet sólo, 2014

  • Malá suita pre klavír, 1961
    Prelúdium Vigoroso
    Ornament I. Presto, esattamente
    Interlúdium. Lento vagamente
    Ornament II. Lirico
    Postlúdium. Vivace enfatico
  • Dolcissimo pre violončelo sólo, 2016

  • Päť štúdií pre klavír, 1960
    Prelúdium. Delicatamente
    Meditácia. Grave
    Kánon. Gracile
    Intermezzo. Semplice
    Capriccio. Veloce
  • Interlúdium pre klavír

  • November Music I – Soft pre klavír

  • Pesničky zo Zaolžia pre sláčikové kvarteto, 2004
    Za horami šípok
    V murovanej pivnici
    Už sa mi lavička
    Plynieš Olša

Počiatky BERGEROVEJ hudobnej aktivity sa viažu na oblasť klavírnej hry, ktorej sa intenzívne venoval v prvom rade ako interpret a neskôr aj ako skladateľ. Jeho skladateľský profil sa prenikavejšie rozvíjal v 60. rokoch, počas ktorých sa Berger zo špecifického sveta klavírnej literatúry a z hľadania osobného postoja k vrcholným prejavom hudby 20. storočia (Suita v starom slohu pre sláčikové, bicie a klávesové nástroje) presunul na pozíciu avantgardného narábania s orchestrálnym zvukom a elektronickým médiom.

Druhé ťažisko Bergerovej hudby sa nachádza v komornej hudbe, ktorá množstvom prevažuje nad orchestrálnou. V nej sa zreteľne prejavuje charakteristická črta autorovho myslenia – sústredenosť na motivický tvar, na sledovanie logiky jeho rozvoja, vytváranie veľkých formových plôch, v ktorých je motivickej práci poskytnutý čas na realizáciu. Takáto koncepcia ide ruka v ruke s orientáciou na kontemplatívne poňatie hudby a umenia vôbec, ktoré azda najviac reprezentuje skladba De profundis.

V druhej polovici 80. a v 90. rokoch Bergerov harmonický jazyk obsiahol aj jednoduchšie prvky v duchu akceptácie expresívnych kvalít „tradičných“ konsonantných intervalov a súzvukov, pričom integrita jeho umeleckého postoja zostáva nedotknutá.

  • Braňo Dugovičklarinet

    je slovenský hudobník, ťažiskovo sa prezentujúci hrou na klarinete a basklarinete. V súčasnosti pôsobí na Katedre hudobnej výchovy PdF UK. Spolupracoval s mnohými domácimi aj zahraničnými umelcami, orchestrami Capella Istropolitana a Štátna filharmónia Košice, Nikolajom Nikitinom, Janou Kirschner a mnohými inými. Ako sólista alebo komorný hráč nahrával pre viaceré vydavateľstvá, napr. Hudobný Fond, Hudobné centrum, Diskant, RealMusic House, Naxos, Orange mountains music / Hevhetia a i. Bol lektorom v projekte VENI Academy. Premiérovo uviedol a nahral mnoho skladieb od slovenských skladateľov (Berger, Zeljenka, Kupkovič, Adamčiak, Iršai, Krák, Lejava a i.). Viaceré z nich mu boli dedikované. V posledných rokoch sa do povedomia odbornej i laickej verejnosti najvýraznejšie zapísal vydaním dvoch sólových, z väčšej časti autorských albumov: Cross-Country Skiing (Real Music House, 2018) a 10 Simple Melodies (Real Music House, 2019). Na oboch spolupracoval o i. s londýnskym producentom a hudobníkom Eddie Stevensom. V rámci  tour k albumu Cross-Country Skiing absolvalo trio v zložení Branislav Dugovič, Eddie Stevens a Daniel Matej koncerty v Bratislave, Londýne, Prahe a Olomouci, kde uzatváralo legendárny festival PAF.

  • Xénia Jarová
    klavír

    sa narodila v Prešove. Je absolventkou VŠMU, kde pracovala pod vedením Idy Černeckej, Magdalény Bajuszovej a Márie Heinzovej. Angažovane sa venuje sólovému aj komornému repertoáru na pódiách na Slovenksu aj v zahraničí. Spolupracuje s mnohými slovenskými interpretmi. Aktívne sa venuje uvádzaniu slovenskej pôvodnej tvorby. Je členkou OZ Albrechtina a Komorní sólisti J. M. Spergera. S manželom kontrabasistom Filipom Jarom pôsobí v komornom Sperger duu. 

Quartetto Istropolitana

  • Július Horváth1.husle

    ako študent Konzervatória bol členom Gustav Mahler Jugendorchester, ktorý dirigoval C. Abbado. Na základe konkurzu a študijných výsledkov mu bolo udelené štipendium Alban Berg Schtiftung. V rokoch 1995- 2006 pôsobil v komornom orchestri mesta Bratislavy Cappella Istropolitana. Od roku 2006 bol členom Orquesta Filarmónica de Málaga a kvarteta Alboran s bratom Jozefom. V roku 2011 sa vrátil zo Španielska, v súčasnosti sa venuje pedagogickej činnosti na štátnom Konzervatóriu v Bratislave a je členom Symfonického orchestra Slovenskej filharmónie.

  • Adam Novák2.husle

    ako sólista spolupracoval napr. s Filharmóniou Bohuslava Martinů v Zlíne, Moravskou filharmóniou Olomouc a Symfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu, pod taktovkou renomovaných dirigentov – Jakub Hrůša, Tomáš Netopil, Petr Vronský, Jaroslav Kyzlink a ďalších. Zastával vedúce pozície v orchestri Opery SND, Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu a Štátnej filharmónie Košice. V súčasnosti je členom Viedenského komorného orchestra a primárius sláčikového kvarteta Proxima a ako hosť spolupracuje s mnohými orchestrami v Čechách aj na Slovensku.

  • Robi Lakatosviola

    bol v rokoch 1997-2004 bol členom Slovenskej filharmónie. Od roku 2004 do roku 2017 bol členom orchestra Solistés Europeéns v Luxemburgu. V roku 2010 spolu s hobojistom Ivanom Dankom a klaviristom Ladislavom Fančovičom založili Hugo Kauder Trio. V roku 2018 založil komorný orchester Beliczay. Róbert Lakatos spolupracoval ako komorný hráč o.i. s Moyzesovým kvartetom, Heroldovým kvartetom, Vlachovým kvartetom,  Cappellou Istropolitana, Julianom Rachlinom. Od roku 2011 do roku 2019 bol hudobným vedúcim Divadla Thália v Košiciach. Od roku 2019 je riaditeľom MsKs v Komárne.

  • Eugen Prochácviolončelo

    je absolútnym víťazom medzinárodnej súťaže Premio Valentino Bucchi v Ríme v roku 1990. Vystupoval vo viac ako 40 krajinách štyroch kontinentov, nahral množstvo CD pre domáce i zahraničné vydavateľstvá. Účinkoval so svetoznámymi osobnosťami ako sú Sofia Gubajdulina, Giovanni Sollima, Jon Anderson, Rick Wakeman, Steve Hackett, Ken Hensley… Od roku 1990 vyučuje na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, viedol majstrovské kurzy v Portugalsku, Francúzsku, Rakúsku, Thajsku, Indonézii, Vietname. Je umeleckým riaditeľom Festivalu peknej hudby v Banskej Štiavnici.


Pošli odkaz prostredníctvom


Späť na Archív

Čítať ďalej

Štvrtok 11. 3. 2021 

11. 3. 2021 – Štvrtok

Bratislava / ateliér 17:00 /*Stream – záznam

Stanislav Harangozó „MESTO a HUDBA“

Hudobné motívy a motívy mestskej krajiny sú dlhodobo súčasťou jeho tvorby. Výstava Hudba a mesto je koncipovaná z diel inšpirovaných Banskou Štiavnicou a z diel vyjadrujúcich krásu a energiu hudby.



plagat harangozo
plagat harangozo

Docent, akademický maliar STANISLAV HARANGOZÓ sa narodil 19. novembra 1946 v Komjaticiach. V rokoch 1967 – 1973 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave u profesorov Millyho, Hložníka a Dubaya. Do roku 1990 pedagogicky pôsobil na VŠVU v Bratislave. V rokoch 1990 – 2020 pôsobil na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave. Realizoval rozsiahly súbor monumentálnych maliarskych diel v architektúre. Vystavuje doma i v zahraničí. Je členom Umeleckej besedy slovenskej, Spoločnosti voľných výtvarných umelcov a Klubu výtvarných umelcov a teoretikov.


Pošli odkaz prostredníctvom


Späť na Archív

Čítať ďalej